U Crnoj Gori u kolektivnom smještaju tokom 2024. godine ostvareno je 1.449.995 dolazaka – 1% više nego u 2023. godini. Broj ostvarenih noćenja u 2024. u kolektivnom smještaju bio je veći za 2% u odnosu na godinu ranije i iznosio je 5.200.894. Od ukupnog broja noćenja u kolektivnom smještaju u 2024. godini tri primorske opštine učestvuju sa 70%, i to Budva sa 44%, Herceg Novi sa 17% i Bar sa 9%. U strukturi noćenja stranih turista u kolektivnom smještaju najviše noćenja ostvarili su turisti iz Srbije (20,7%), Velike Britanije (7,7%), Njemačke (6,4%), Turske (6,1%), Bosne i Hercegovine (6%), Francuske (5,7%), Izraela (4,7%), Poljske (4%), Rusije (3,1%) i Ukrajine (2%).
Prema podacima Ministarstva turizma iz maja 2025. godine, kategorisano je 517 ugostiteljskih objekata za kolektivni smještaj – 39 hotela (7,5%) sa pet zvjezdica, 235 hotela (45,5%) sa četiri zvjezdice, 180 hotela (34,8%) sa tri zvjezdice, 55 hotela (10,6%) sa dvije zvjezdice i osam hotela (1,6%) sa jednom zvjezdicom.

U periodu od 2019. do 2025. godine evidentan je rast broja visokokvalitetnih hotela – broj hotela sa pet zvjezdica povećan je 56%, a hotela sa četiri zvjezdice 31% . Hoteli sa pet zvjezdica i sa četiri zvjezdice čine 53% ukupnog broja hotela u Crnoj Gori u 2025. godini.

U periodu od 2019. do 2025. godine evidentan je rast broja ležaja u visokokvalitetnim hotelima – u hotelima sa pet zvjezdica evidentirano je 69% više ležaja, a u hotelima sa četiri zvjezdice 31% više ležaja. Učešće ležaja u hotelima sa pet zvjezdica i hotelima sa četiri zvjezdice u ukupnom broju ležaja u 2024. godini iznosio je 65,1%.
Razvoj novih, visokokvalitetnih smještajnih kapaciteta i povećanje udjela hotela u ukupnim kapacitetima, predstavlja jedan od ključnih pravaca unapređenja turističke ponude, što potvrđuje i prisustvo nekih od vodećih svjetskih brendova hotela kao što su Aman, One & Only, Regent, Four Points by Sheraton, Chedi, Hilton, Hyatt, IHC, Iberostar, Crowne Plaza, Accor, Radisson. Imajući u vidu teritorijalnu ograničenost zemlje, neophodno je podsticati strukturne promjene u smještajnim kapacitetima kroz modernizaciju postojećih hotela niže kategorije i njihovu transformaciju u objekte više kategorije.
Stopa popunjenosti ključni je pokazatelj uspješnosti unutar hotelskog sektora, budući da predstavlja omjer zauzetih i ukupnih jedinica za iznajmljivanje. Hoteli u Crnoj Gori, prema podacima Eurostata, u 2024. godini imali su iskorišćenost od 36%. Stopa popunjenosti kreće se u rasponu od 18% u januaru do 80,3% u avgustu, što ukazuje na visoku sezonalnost i masovni ljetni turizam po višim cijenama, ali sa nižom zaradom jer su troškovi poslovanja veći.
